Artikel Leraar24: een nieuw schooltijdenmodel
De afgelopen tien jaar zijn steeds meer basisscholen overgestapt op andere schooltijden, blijkt uit onderzoek van DUO Onderwijsonderzoek & advies. Terwijl in schooljaar 2010/2011 nog 77% van de scholen met het traditionele model werkte, is dat aantal in 2019/2020 gedaald naar 37%.
Populaire alternatieven zijn het continurooster (26%) waarbij leerlingen een korte middagpauze op school hebben en op woensdagmiddag vrij zijn, en het vijf-gelijke-dagenmodel (24%) waarbij leerlingen elke dag dezelfde schooltijden hebben met een korte middagpauze op school.
Het volledige artikel is te lezen op de website van Leraar24. Leraar24 heeft een onafhankelijke redactie en werkt voor de praktische organisatie achter Leraar24 samen met Kennisnet, het ministerie van OCW en Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek.
Heeft u vragen over de invoering van andere schooltijden of wilt u meer informatie over onze aanpak, neem dan contact op met Ronald de Bie. Hij komt graag een keertje geheel vrijblijvend (virtueel) op bezoek. Zijn contactgegevens vindt u rechtsboven op deze pagina.
Ruimte om [Suzanne] te zijn
Of het nu gaat om huisvestingsadvies, bestuurlijke samenwerking, onderwijsvernieuwing of personele vraagstukken, de adviseurs van Penta Rho zorgen voor ruimte om te zijn. Wat ze precies doen? En hoe het werken bij Penta Rho bevalt? Dat vertellen ze zelf.
Het woord is aan Jeanet Minks
Jeanet werkt sinds 2020 als adviseur bij Penta Rho en richt zich op strategische vraagstukken, met name in het primair onderwijs. Ook is ze actief als interim-directeur en heeft ze al veel scholen mogen ondersteunen. Jeanet vertelt over haar expertises en haar mooiste projecten.