Nieuw raamwerk ‘Het professionele gesprek en taakbeleid’ van Voion – Penta Rho helpt scholen vooruit. Bekijk onze website voor de modules en alle mogelijkheden.
Artikel Leraar24: een nieuw schooltijdenmodel
De afgelopen tien jaar zijn steeds meer basisscholen overgestapt op andere schooltijden, blijkt uit onderzoek van DUO Onderwijsonderzoek & advies. Terwijl in schooljaar 2010/2011 nog 77% van de scholen met het traditionele model werkte, is dat aantal in 2019/2020 gedaald naar 37%.
Populaire alternatieven zijn het continurooster (26%) waarbij leerlingen een korte middagpauze op school hebben en op woensdagmiddag vrij zijn, en het vijf-gelijke-dagenmodel (24%) waarbij leerlingen elke dag dezelfde schooltijden hebben met een korte middagpauze op school.
Het volledige artikel is te lezen op de website van Leraar24. Leraar24 heeft een onafhankelijke redactie en werkt voor de praktische organisatie achter Leraar24 samen met Kennisnet, het ministerie van OCW en Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek.
Heeft u vragen over de invoering van andere schooltijden of wilt u meer informatie over onze aanpak, neem dan contact op met Ronald de Bie. Hij komt graag een keertje geheel vrijblijvend (virtueel) op bezoek. Zijn contactgegevens vindt u rechtsboven op deze pagina.
Ben je klaar om afscheid te nemen van saaie, grijze schoolpleinen? Penta Rho neemt je mee in de wereld van groenblauwe schoolpleinen en hoe ze bijdragen aan de gezondheid, creativiteit en toekomst van onze kinderen.
Het ministerie van OC&W zet stappen richting een toekomstbestendig scholenlandschap. De kleinescholentoeslag verdwijnt, samenwerking wordt de norm en maatwerk krijgt een centrale rol in krimpregio’s. Wat betekent dit voor jouw school, bestuur of gemeente? In ons nieuwste artikel lees je hoe deze beleidswijzigingen kansen én keuzes bieden voor het basisonderwijs – en hoe Penta Rho hierbij kan ondersteunen.