Het woord is aan Jeanet Minks

Jeanet werkt sinds 2020 als adviseur bij Penta Rho en richt zich op strategische vraagstukken, met name in het primair en voortgezet onderwijs. Ook is ze actief als interim-directeur en heeft ze al veel scholen mogen ondersteunen. Jeanet vertelt over haar expertises en haar mooiste projecten. 

In de levendige wereld van het onderwijs ontdek ik mijn meerwaarde in de expertise die ik door de jaren heen heb vergaard. Deze kennis stelt me niet alleen in staat om met vertrouwen uitdagingen aan te gaan, maar ook om innovatieve oplossingen te creëren die écht een verschil maken. Mijn vakgebied, het onderwijs, is niet slechts mijn beroep, maar ook mijn passie. Elke opdracht vormt voor mij een kans om te leren, te groeien en een waardevolle bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van anderen. Het is een voortdurende ontdekkingsreis waarin ik met enthousiasme deel uitmaak van de dynamiek van leren en bijdraag aan een betere toekomst.

Mooiste project

In mijn wereld van werk draait het niet alleen om wat ik weet, maar vooral om waar mijn hart ligt. Het is als een avontuur, een constant ontdekkingsreis met een palet aan diverse projecten. Er is niet één project dat ik het allermooiste vind. Nee, het is juist de afwisseling die het zo tof maakt.

Toch moet ik bekennen dat er eentje is die eruit springt als de kers op mijn professionele taart: onze leergang oriëntatie op leiderschap. Daar gebeurt iets magisch. Samen met anderen duiken we in de wereld van leiderschapskwaliteiten. Het is geweldig om mensen te zien opbloeien en hun eigen leiderschap te ontdekken. Dat gevoel, elke keer weer, is onbetaalbaar.

Voldoening voor mij is geen checklist van afgeronde projecten of loftuitingen. Het zit 'm in de kleine, krachtige momenten waarop ik zie dat iemand groeit. Dát is waarom ik dit doe. De diversiteit van projecten houdt mijn werk fris en spannend.

Het is geweldig om mensen te zien opbloeien en hun eigen leiderschap te ontdekken. Dat gevoel, elke keer weer, is onbetaalbaar.

Tot slot

Elke project, groot of klein, voegt iets unieks toe aan mijn verhaal. Maar het zijn de momenten van groei bij anderen die mijn werk betekenis geven. Daar voel ik een warmte en voldoening die woorden niet kunnen vangen. En dat herinnert me eraan dat ik op de juiste plek ben.


Taakbeleid voor onderwijsgevend personeel, maar vergeet het onderwijsondersteunend personeel niet!

30 april 2025

Verschillende ontwikkelingen op scholen maken het gewenst om nieuw taakbeleid te ontwikkelen. Wat ooit werkte, is nu vaak niet meer toereikend. Zo sluit het bestaande taakbeleid vaak niet meer aan bij de kaders vanuit de cao VO, werkt het niet bevorderend voor de werkdrukbeleving van docenten of sluit het niet meer aan bij de professionele cultuur of de onderwijsontwikkelingen in de school.  

Tips en overwegingen bij een onderzoek naar fusie

17 april 2025

Overweegt jouw school of organisatie een onderzoek naar fusie? Een gedegen onderzoek is cruciaal voor een succesvolle samenwerking in de toekomst. In ons nieuwste artikel delen we tips en overwegingen voor een zorgvuldige aanpak, van communicatie en scenario-analyse tot het opstellen van een procesplan. Lees het artikel en bereidt jouw organisatie voor op de toekomst!

Samenwerking als kracht voor de toekomst voor kleine schoolbesturen

27 maart 2025

Kleine schoolbesturen of schoolbesturen met één school, ook wel "éénpitters" genoemd, staan steeds vaker voor de uitdaging om hoogwaardig onderwijs te bieden met vaak beperkte middelen en capaciteit. Samenwerking met andere besturen kan een effectieve manier zijn om deze uitdagingen aan te pakken. Door samen te werken kunnen schoolbesturen kosten besparen, administratieve lasten verminderen en de kwaliteit van het onderwijs verbeteren. In dit artikel bespreken we verschillende samenwerkingsvormen die kleine schoolbesturen kunnen overwegen, elk met hun eigen niveau van samenwerking en autonomie.  

Scroll naar boven