Nieuw Taakbeleid aangenomen

Afgelopen periode hebben we het Mgr. Frencken College in Oosterhout begeleid bij het opstellen van een nieuw taakbeleid. Een proces waarin we in een aantal sessies met een werkgroep aan de slag zijn gegaan om los te komen van het bestaande taakbeleid en tot een breed, gedragen, nieuw taakbeleid voor al het onderwijsgevend personeel van het Mgr. Frencken College te komen. Al het onderwijsgevend personeel heeft over het nieuwe taakbeleid mogen stemmen. Nieuw taakbeleid wordt immers pas aangenomen als minimaal tweederde van de stemmen vóór is. De stemming heeft inmiddels plaatsgevonden en we kunnen delen dat het nieuwe taakbeleid is aangenomen!

 

Nieuw Taakbeleid aangenomen

EtuConsult en Penta Rho versterken de samenwerking

19 juni 2025

Vanaf de start van EtuConsult is er een sterke en prettige samenwerking geweest met Penta Rho. Gezamenlijk werkten beide organisaties aan uiteenlopende projecten in binnen- en buitenland. Deze samenwerking krijgt nu een nieuwe, intensievere vorm. 

Van plan naar praktijk: 6 tips voor een succesvol werkdrukverdelingsplan

22 mei 2025

In het Onderwijsakkoord is afgesproken dat er vanaf schooljaar 2022-2023 structurele middelen beschikbaar zijn voor de verlichting van werkdruk. In de CAO VO zijn afspraken gemaakt over de besteding van dit bedrag. Scholen bepalen samen met de medewerkers wat passende, collectieve maatregelen zijn om de (ervaren) werkdruk te verminderen. Het is van belang dat er gekeken wordt naar de school specifieke situatie, zodat medewerkers zoveel mogelijk in staat worden gesteld om te doen wat zij het beste doen: het verzorgen van goed onderwijs. Om te komen tot een plan geven we zes tips.  

Taakbeleid voor onderwijsgevend personeel, maar vergeet het onderwijsondersteunend personeel niet!

30 april 2025

Verschillende ontwikkelingen op scholen maken het gewenst om nieuw taakbeleid te ontwikkelen. Wat ooit werkte, is nu vaak niet meer toereikend. Zo sluit het bestaande taakbeleid vaak niet meer aan bij de kaders vanuit de cao VO, werkt het niet bevorderend voor de werkdrukbeleving van docenten of sluit het niet meer aan bij de professionele cultuur of de onderwijsontwikkelingen in de school.  

Scroll naar boven