Evaluatie huidig taakbeleid
Met een evaluatie huidig taakbeleid worden ervaringen met huidig taakbeleid en de wensen en behoeften voor nieuw taakbeleid bij het onderwijzend personeel opgehaald. Dit doen we door middel van een uitgebreide enquête.
De enquête gaat bijvoorbeeld in op de volgende onderdelen:
- Lesgebonden taken
- Deskundigheidsbevordering
- Ontwikkeltijd
- Niet-lesgebonden taken
- Uitvoering taakbeleid
- Werkdruk
Afhankelijk van de wensen en behoeften van de school worden de lengte en onderwerpen van de enquête bepaald.
Doel evaluatie huidig taakbeleid
Op veel scholen wordt een werkgroep geformeerd om aan de slag te gaan met een voorstel voor nieuw taakbeleid. Nieuw taakbeleid wordt ingevoerd als tweederde van het onderwijsgevend personeel instemt met het voorstel. Voor de werkgroep is het daarom van belang om bij het maken van een voorstel rekening te houden met de wensen en behoeften van hun collega’s. Met een evaluatie worden deze wensen en behoeften middels een digitale enquête opgehaald. De opbrengsten van de enquête worden door Penta Rho gebundeld in een overzichtelijke rapportage. Deze rapportage is voor de werkgroep een mooie basis voor het ontwikkelen van nieuw taakbeleid.